Carolina Mendonça
Dudu Quintanilha

Carolina Mendonça

BR

Carolina Mendonça is geïnteresseerd in de besmetting van kennis en in het kwetsbaar zijn voor verschillende logica’s. Carolina heeft een Master in Choreografie en Performance van de Universiteit van Giessen in Duitsland en is afgestudeerd in Performing Arts aan ECA-USP. Haar laatste projecten zijn Sirens (2021) een poging om een dissonant koor te componeren in Belluard (CH); Pulp- History as a Warm Wet Place (2018) in Mousonturm dat handelt over een intuïtieve archeologie die de resten van de XVII-XVIII eeuwen verteert; useless land (2018) waar ze samen met Catalina Insignares een nachtelijke lezing voorstellen die het publiek uitnodigt om te slapen in verschillende contexten zoals Maerzmusik in Berlijn, Ferme de Buisson in Parijs, Beursschouwburg in Brussel en Sesta in Praag onder andere; We, the Undamaged others (2017) een werk dat geluk in vraag stelt als een horizon die ons leven organiseert en in première is gegaan in Oswald de Andrade in São Paulo en getoond tijdens MIT-2018.

Carolina was ook één van de curatoren van het Performing Arts Festival VERBO (2017) bij Galeria Vermelho en Temporada de Dança (2017) bij Videobrasil, beide in São Paulo. Ze ontwikkelt een praktisch theoretisch onderzoek dat ze deelt in de workshop Impossible Practices die zich bezighoudt met telepathie, levitatie, diep luisteren en andere praktijken en dat werd gedaan in instellingen zoals Exerce in Montpellier (Fr), Tabakalera in Donostia (Esp), NIDO in Rivera (Uru), HfmdK in Frankfurt (Dui), Teerã National Theater in Teheran (Iran) onder anderen.

Carolina werkt als dramaturg samen met onder meer Marcelo Evelin, Marcela Santander, Dudu Quintanilha en Carolina Bianchi.