The Hollows II
© Joanna Nordahl

PROJECT

The Hollows II

De zombie als culturele creatie zit ingebed in een kluwen van associaties, angsten en aspiraties. The Hollows II haalt de zombiefiguur uit zijn natuurlijke fictiecontext en plaatst hem oog in oog met jezelf. In een vreemde mix van een zombie workshop voor dummies en live opvoeringen van cultscènes bevraagt The Hollows II onze collectieve angsten en identiteit. Balancerend op de grens van het (on)menselijke mengen de performers zich met het publiek waardoor steeds meer omstanders worden aangestoken. Laat de zombie in je los in deze dodelijk onvoorspelbare game!

Robin Jonsson

In de eerste drie producties die Robin Jonsson creëerde sinds hij afstudeerde aan P.A.R.T.S staat het ensceneren van artificiële lichamen centraal, figuren uit diverse media zoals computergames, mangastrips, animatiefilm en poppenspel. Deze avatars worden steeds gekenmerkt door een uiterst specifieke lichaamstaal, gedicteerd door het medium zelf. Zoals een pop in principe een externe manipulator veronderstelt, en gamehelden een vaak absurd onkwetsbare fysiek, hertekent elk medium de contouren waarbinnen de mens zichzelf verbeeldt. Wanneer dit bewegingsidioom terug vertaald wordt naar dans, uitgevoerd door het fysieke, directe lichaam, levert dat een vaak bevreemdende confrontatie op die artificialiteit afweegt tegen authenticiteit, virtualiteit tegen materialiteit, verbeelding tegen feitelijkheid.

Credits

Concept en choreografie: Robin JonnsonDans: Ludvig Daae, Emma Kim Hagdahl, Robin Jonsson, Linnea MartinssonGeluidsontwerp: Peter LenaertsLichtontwerp: Arne LievensProductie: wpZimmerCo-productie: Simulator IF (Stockholm), Kunstencentrum Buda (Kortrijk), MDT (Stockholm)Met de steun van: Vooruit (Ghent), Petra och Karl Erik Hedborgs Stiftelse, Swedish Arts Council / Statens Kulturråd, The City of Stockholm, the DEPARTS network (funded by the Culture Programme of the European Commission)