Mowgli
© Juan Ferrari

PROJECT

Mowgli

! Opgeschort wegens het COVID-19 Corona virus !

I looked these sons of bitches in the eyes,in front of the sawed off shotgun, in front of the sawed off shotgun they started to stutter (stutter, stutter, stutter) I’ll pistol whip you and I’m being nice for not throwing you with the forgotten ones (with the forgotten ones, forgotten ones) Between you and me which one of us loves each other the most ? Which one of us suffers the most, the most, the most ? My heart is wrecked (the most x7) I was raised by the bandit’s code of honor in Corbeil Essones, hmm, you can go verify (you can go verify, verify, verify) PNL.”

Mowlgi II

Als de jungle een boek is, wat zou het vertellen? De jungle is een oneindig gebied, waarin het mogelijke een andere betekenis heeft, of misschien wel geen enkele. Aan welke kant van de jungle zijn ze aangekomen om deze droom te proeven? Elke verschijning is een wilde ervaring. Het is een speeltuin voor zichzelf: gevaarlijk, verontrustend, gênant en spannend tegelijk. Wild worden is een politiek project in resonantie met de sociale constructie.

De samenwerking tussen Sorour en Tarek steunt vrijelijk op het vertellen van verhalen, beweging en stem, via Mowgli en de teksten van de Iraanse zangeres Googoosh en het Frans-rap-duo PNL. In het bedenken van een vorm van PNLology, en door lichaam, adem en geest samen te voegen, kruist het duo Darabi-Lakhrissi thema’s als de gekozen familie, de melancholische en stedelijke legendes. Om zichzelf en (deels) de anderen een verzameling van geleefde en gefantaseerde verhalen te vertellen.

Sorour Darabi

IR
Sorour Darabi is een autodidactische Iraanse kunstena(a)r(es) die in Parijs woont en werkt. Hen was actief in Iran en maakte deel uit van de ondergrondse organisatie ICCD, waarvan het festival Untimely (Teheran) hen werk organiseerde voor zijn/haar vertrek naar Frankrijk. Tijdens hen studies aan het CCN de Montpellier creëerde Sorour de solo Subject to Change, een performance die transformatie in vraag stelt met betrekking tot tijd en het samenleven met een omgeving. In 2016 op het Festival Montpellier Danse creëerde hij Farci.e, een solo over taal, genderidentiteit en seksualiteit. Savušun (2018), een ode aan affect, kwetsbaarheid en aan getroffen wezens, is geïnspireerd op de rouwceremonies van de Muharram en gaat in op vragen over emoties: verdriet, angst en lijden.

Tarek Lakhrissi

1992 FR
Tarek Lakhrissi is een beeldend kunstenaar, dichter en schrijver uit Parijs. Hij schrijft gedichten en ontwikkelt visuele inhoud om de taal uit te dagen en na te denken over de codificatie van affecten door middel van fictie. Zijn werk is tentoongesteld in Auto Italia South East (Londen, UK), Hayward Gallery (Londen, UK), Palais de Tokyo (Parijs, Frankrijk), Gulbenkian Foundation (Parijs, Frankrijk), Lafayette Anticipations (Parijs, Frankrijk), La Galerie (Noisy-Le-Sec, Frankrijk), Bétonsalon (Parijs, Frankrijk), DOC! (Parijs, Frankrijk), La Gaité Lyrique (Parijs, Frankrijk), Artexte (Montreal, Canada), Šiuolaikinio meno centras/CAC (Vilnius, Litouwen), Kim? (Riga, Letland), Confort Moderne (Poitiers, Frankrijk), Circa Projects (Newcastle, UK), Wendy's Subway (Brooklyn, VS), Zabriskie (Genève, CH).

Credits

Concept en performance: Tarek Lakhrissi en Sorour DarabiDramaturgie: Pauline Le BoulbaGeluidsontwerp: Ndayé KouagouProductie: KunstenfestivaldesartsUitvoerende productie: MétéoresAdministratie: Charlotte GiteauTouring: Sandrine Barrasso