Confessions – the Autopsy of a Performance is een onderzoek naar de aard van aanwezigheid op het podium, de status van de werkelijkheid in deze context en de dynamieken tussen speler-publiek en het podium dat hen uit elkaar houdt.
Wat is aanwezigheid op scène
Hoe beïnvloedt de manipulatie van die aanwezigheid de perceptie van de voorstelling?
Voedt de opbouw deze vervalsing?
Kijken naar acteren als een vorm van niet-acteren om zo een afstand te bewaren van de kunstmatigheid van de voorstelling. Om daarna er vanuit een ander perspectief weer naar terug te keren.
Op zoek naar de harmonie tussen dode energie en levende aanwezigheid door de spanning tussen formalisme en naturalisme, omgeving en actie uit te rekken.
(Fysieke) afbeeldingen en tekst leiden de toeschouwers naar een wereld waar leugens soms waar zijn en feiten onbelangrijk.
In de voorstelling geven manipulatie en speculatie aanleiding tot een oprechte en nieuwsgierige benadering van wat een live-performance is en brengt onze aandacht naar de absurditeit van het theater, zijn aard als geconstrueerde leugen gecreëerd om erin te geloven.